Estamos no mes cinematográfico por excelencia: en Compostela comezou hai case unha semana a XX edición de Cineuropa, e esta fin de semana comezou o outro gran festival galego: o de Ourense. O actor Juan Diego, con corenta anos de andaina, recibiu o premio Premio Memoria Histórica este domingo. Foi proxectada El Triunfo, de Mireia Ros. Así comezou a undécima edición dun dos festivais de cinema máis potentes de Galiza, que, do 4 ao 11 deste mes, encherá seis salas ourensás co mellor cinema independente.
Na xornada inaugural gozamos tamén da presenza de Isabel Ayguavives, directora da curta El Castigo, o equipo da longametraxe Posdata, de Rafael Escolar, que conta no seu elenco con Emilio Gutiérrez Caba, homeanxeado no festival, e obtivo un premio ao mellor guión na Zona Cine de Málaga. Tamén foi presentada a coprodución galega De Bares, polo seu director e guionista Mario Iglesias, e os produtores Manuel Froiz e Alfonso Blanco. A ópera prima do cineasta naceu de varias curtametraxes realizadas en bares, como espazos públicos de convivencia. Mario compite tamén na sección de curtas con Madres. A súa obra amosa o pouso do neorrealismo italiano, a Nouvelle Vague ou o Dogma.
Cinema independente dende todas as latitudes
Entre os filmes que poderemos ver, haberá unha importante mostra da cinematografía latinoamericana: do mexicano Gustavo Loza veremos Al otro lado, dende o Uruguai, Alma Mater, de Álvaro Buela, ou as coprodución hispano-arxentinas Posdata, de Rafael Escolano, e El camino de San Diego, de Carlos Sorín, que tamén participa en Cineuropa. Sen esquecer De bares, do galego Mario Iglesias.
Do mesmo xeito, tamén repite Grbavica, de Jasmila Zbanic, un filme sobre o Saraxevo de postguerra, Indigènes, un filme franco-belga-marroquí-alxeriano de Rachid Bouchareb. Outras longametraxes son Jestem (Eu son), da polaca Dorota Kedzierzawska, o filme francés Le passager, de Eric Caravaca,
o iraní Mahiha Ashegh Mishavand (Os peixes namoran), de Ali Raffi, (España/Arxentina)
Cápsulas de cinema
E a oferta é especialmente abondosa en curtametraxes: 50 cents, do holandés Mathijs Geijskes,
Tamén veremos os filmes británicos Sweetie, de Beckie Brazil, The clap, de Geoff Lindsey, ou Dad, de Daniel Mulloy, Deadline, da danesa Emma Balcáza, Der kalte tag (O día frío), do alemán Nikolai Ebert, o filme húngaro Doll nº 639
Segue a haber unha importante participación latinoamericana, co filme chileno Las bicicletas, de Sebastián Brahm,El rincón de Venezuela, de Reyther Ortega, Eletrodoméstica, do brasileiro Kleber Mendoça Filh,
Memoria e denuncia
Tamén cómpre salientar a forte presenza do documental nesta edición, marcada pola memoria histórica: Al otro lado, de Julio Azcárate (España/Palestina), os filmes holandeses De tuin der afwezigen (O xardín do recordo), de Ramón Gieling e Dit gaat nooit meer weg (Isto nunca irá para diante), de Petra e Peter Lataster,
Ezkaba, la gran fuga de las cárceles franquistas, de Iñaki Alforja, Habana - Arte nuevo de hacer ruinas, do alemán Florian Borchmeyer, Hippies forever, de Carlos Moro e Luis Alaejos, Knjiga rekorda šutke (O libro shutka dos récords), de Aleksandar Manic (República Checa/Serbia), Las huellas de Dylan, de Fernando Merinero, Pensando en soledad, do galego Marcos Nine, e Se escucha?, do arxentino Marcel e Yoni Czombos. No apartado das homenaxes, ademais do Premio Memoria Histórica, concedido a Juan Diego co gallo dos 40 anos da súa carreira cinematográfica, concederase tamén o Premio Concello de Ourense a Emilio Gutiérrez Caba, e farase unha homenaxe ao cineasta Luchino Visconti (Morte a Venezia) no centenario do seu nacemento.